Personalejurist til ZBC – Fleksjob / Deltid (1-2 stillinger a 15-25 timer)

 

Vil du være med til at rådgive ledere i personalejuridiske spørgsmål og skabe værdi gennem din viden? Trives du med at samarbejde på tværs af ledelseslag og faggrænser i en stor organisation? Motiveres du af at arbejde med personalejuridiske opgaver med høj faglighed?

Så er du måske vores nye kollega!

 

Du bliver en del af HR Jura teamet, der dagligt samarbejder tæt med chefer og ledere på tværs af hele ZBC.

HR Juras kerneopgaver er at vejlede, sparre og supportere ZBCs chefer og ledere i deres varetagelse af ledelsesopgaverne i forhold til personalejuridiske og ansættelsesretlige problemstillinger.

 

Vi tilbyder

 

Som personalejurist hos os, bliver du en del af et team der lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og høj faglig kvalitet i arbejdet. Vi tror på, at vi med vores forskellige fagligheder og personligheder, kan være med til at gøre hinanden bedre. Vi hjælper hinanden, så alle kommer godt i mål med opgaverne. Vi prioriterer et tæt samarbejde i teamet, hvor en uformel omgangstone, respekt og gensidig støtte er fundamentet for vores arbejde.

 

Hvad får du mulighed for at arbejde med

Alt efter dine kompetencer og erfaring, er der mulighed for en bredere eller smallere opgaveportefølje inden for det personalejuridiske og ansættelsesretlige område.

 

 

Som personalejurist hos os, vil du fungere som sparringspartner og rådgiver for et antal ledere på tværs af ZBC, om diverse personalejuridiske forhold og ansættelsesretlige problemstillinger.

I HR Jura teamet arbejder vi med alt fra juridisk rådgivning, fortolkning og formidling af nye regler, personalepolitikker og udviklingsopgaver til sagsbehandling ift. sygefraværsopfølgning 

håndtering af tjenstlige forløb, fratrædelsesaftaler m.v.

 

Vi forventer, at du

 

Herudover forventer vi, at du har et godt humør og flair for kvalitet. Du nyder at arbejde i et miljø, hvor hverdagen ofte kan være uforudsigelig, og samarbejdsfladerne til tider kan være flydende, hvorfor samarbejde går forud for opgavesnitfalder. Du har energi og personlig gennemslagskraft, og kan lide at skabe netværk og kommunikere med mange forskellige samarbejdspartnere i en stor organisation med mange berøringsflader.

 

Der vil være opgaver på alle ZBC´s adresser, så du skal være indstillet på en høj grad af mobilitet mellem vores adresser. Det er derfor også nødvendigt, at du har kørekort, og at du har bil til rådighed.

 

På ZBC arbejder vi digitalt - det er derfor vigtigt, at du har gode it-kompetencer og ikke er bange for at udfordre it-systemerne.

 

Ansættelse

Ansættelsen er på 15-25 timer i et fleksjob eller deltid, og vi ser frem til at byde dig velkommen snarest muligt og senest den 1. maj 2025.

 

Du ansættes som Personalejurist i henhold til gældende overenskomst for Akademikere i Staten mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer, og i henhold til bestemmelserne omkring fleksjob – Lov om aktiv beskæftigelsesindsats. 

Du bliver indplaceret på baggrund af din erfaring og kvalifikationer. I tilfælde af du ikke har en akademisk baggrund, ansættes du efter relevant overenskomst. 

 

Ansættelsesområdet er hele ZBC, og du vil som udgangspunkt have tjenestested på Troensevej i Næstved, frem til sommeren 2026, hvor hele centraladministrationen flytter til ZBCs hovedadresse på Ahorn Allé i Ringsted. 

 

Som uddannelsesinstitution indhenter vi børneattest i forbindelse med en evt. ansættelse.

 

Ansøgning
Lyder denne stilling som noget for dig? Så klik på knappen "Søg jobbet" nederst i stillingsopslaget og upload ansøgning, CV samt relevant uddannelsesdokumentation. Der modtages alene ansøgninger via link/formular i stillingsopslaget.

 

Ansøgningsfristen er den 17. marts 2025. Ansøgninger modtages ikke efter ansøgningsfristens udløb.

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende. Beslutning om ansættelse træffes først efter ansøgningsfristens udløb.

 

Der kan blive gennemført test eller case mellem 1. og 2. samtale ligesom der forud for ansættelse indhentes referencer. 

 

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen. Vi lægger alene vægt på kvalifikationer og kompetencer.

 

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:
Chefjurist Petrine Bødker, på telefon 4172 1299 eller på mail: pebo@zbc.dk 

 

 

Hvem er vi?

ZBC har over 6.000 årselever, cirka 1.000 ansatte, en omsætning på 710 millioner og adresser i 10 byer på Sjælland. Vi udbyder mere end 40 forskellige erhvervsuddannelser og har 10. klasse, teknisk gymnasium og handelsgymnasium, ligesom vi tilbyder efter- og videreuddannelse inden for mange brancher. Derudover har vi mange faglige og sociale miljøer. Hos os er der fokus på den enkelte elev, men vi lægger også vægt på, at vores elever er en del af et stærkt fællesskab.

 

Selv om vi er en stor skole, er vores primære mission at bevare bredden i uddannelsestilbuddet og have en høj kvalitet i uddannelserne. Vores skole er også internationalt orienteret, så elever på alle uddannelser har mulighed for at komme i praktik i udlandet. Vi har samtidig fokus på, hvad ZBC’s arbejde betyder for vores samfund og ikke mindst for vores mange elever, kursister, samarbejdspartnere og virksomheder.

 

ZBC er UNESCO Verdensmålsskole

På ZBC uddanner vi til fremtiden, og vi er stolte over, at ZBC er UNESCO Verdensmålsskole. Med afsæt i et globalt netværk og med et stort fokus på at fremme bæredygtig udvikling globalt, nationalt og lokalt støtter vi vores elever og kursister i at blive reflekterende medborgere. Hver dag arbejder vi på forskelligvis med FN’s 17 verdensmål både i ZBC

 

ZBC

Vær med. Verden er til at forandre.