Gå til sidens indhold
Billedet viser Lyngby-Taarbæk Kommune i en given situation. Klik for at gå til Lyngby-Taarbæk Kommune forside.

Ydelsessagsbehandler til Aktivlovens område pr. 1. maj 2025

Er du en engageret teamplayer, der brænder for høj faglighed og professionalisme, så er du måske vores nye kollega i Udbetaling?

Vi har i vores afdeling valgt at omstrukturere opgaverne for bedre at kunne imødekomme vores medarbejderes ønsker om at udforske nye områder. Denne ændring er en del af vores løbende indsats for at skabe en mere dynamisk og tilfredsstillende arbejdsplads, hvor medarbejderne har mulighed for at udvikle deres kompetencer og tage del i nye udfordringer.

Vi søger derfor engagerede medarbejdere, der er interesserede i at blive en del af denne spændende udvikling.

Du vil blive en del af Administration og Udbetaling, som består af 25 dygtige medarbejdere, der blandt andet varetager sagsbehandling og udbetaling af forsørgelsesydelser til borgere og tilskud til virksomheder, bekæmper socialt bedrageri og løser administrative opgaver i tæt samarbejde med bl.a. Jobcenter.

Fælles for afdelingen er, at vi ønsker at styrke samarbejdet om kerneopgaven og yde en god service til borgere og virksomheder.
 

Om jobbet


Som ydelsessagsbehandler skal du medvirke til, at alle borgere bliver mødt med høj faglighed og professionalisme.

I tæt samarbejde med dine kolleger i afdelingen bliver du bl.a. ansvarlig for sagsbehandlingen af kontanthjælp- og enkeltydelser.

Vi har i afdelingen haft succes med at indgå i et tættere tværfagligt samarbejde med kommunens andre centre. Den vej vil vi gerne fortsætte. Vi forventer derfor af dig, at du har et helhedsorienteret blik på borgeren og udviser nysgerrighed og omsorg for deres problematikker og medvirker til, at vi som kommune i fællesskab kan hjælpe borgerne videre.

Den 1. juli 2025 træder en ny kontanthjælpsreform i kraft og vi afventer lige nu, en aftale om fremtidens beskæftigelsesindsats. Du skal derfor også være parat til at lære nye paragraffer og have tålmodighed med opsætningen af nye systemer og arbejdsgange.
 

Opgaver i din stilling


Vi søger indenfor sagsbehandling af aktivloven, herunder:
  • at yde råd og vejledning telefonisk og personligt ud fra en helhedsorienteret tilgang
  • at sagsbehandle ansøgninger om enkeltydelser og forsørgelsesydelser herunder bl.a. kontanthjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse, uddannelseshjælp og ressourceforløbsydelse
  • at sagsbehandle opgaver i KY på de løbende sager 
  • fakturabetaling
  • opgaver forbundet med snitflader mellem KY og økonomisystemet OPUS
 

Hvad vi forventer af dig?

 
  • Kommunal erfaring og erfaring med området
  • Erfaring eller kendskab til Kommunernes ydelsessystem KY
  • Du trives med borgerkontakt både personlig og telefonisk
  • Systematik, struktur og ansvarlighed
  • Gode formidlingsevner skriftligt og mundtligt
  • Har et afklaret forhold til myndighedsrollen
  • Engageret, handlingsorienteret og kan lide en arbejdsplads, som ikke står stille
  • En positiv indstilling til at indgå i tværfagligt samarbejde i forhold til fælles opgaveløsning
  • Relevant uddannelsesbaggrund
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret og sætter en ære i, at opgaverne er løst korrekt
  • At kunne yde god service til borgerne
 

Vi kan tilbyde:

 
  • En travl og spændende arbejdsplads, hvor vi har fokus på digitalisering og hvor samarbejde på tværs er en forudsætning for at lykkes
  • Et højt fagligt niveau og et selvstændigt råderum
  • Et arbejdsmiljø, hvor vi lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • En hverdag med højt til loftet og masser af humor
  • En arbejdsplads centralt i Lyngby - tæt på offentlig transport
  • Hjemmearbejde er en mulighed og en naturlig del af vores ”brand” som moderne, fleksibel og attraktiv arbejdsplads

Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og vi har flekstid.

Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til afdelingschef Dianna Dyrmose på tlf. 30 54 53 49 eller faglig konsulent Simon Jensen på tlf. 21 74 64 43.

Din ansøgning vedlagt bilag skal være Lyngby-Taarbæk Kommune i hænde senest torsdag den 20. marts 2025 kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 24. marts 2025.

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.