Om jobbet:
Vil du være med til at skabe og understøtte vores beboere i den meningsfulde hverdag? Trives du i en hverdag, hvor dine opgaver er forskellige og udfordrer dig på din faglighed?
Forstil dig, at du møder ind kl. 8 og får overblikket over opgaverne for dagen. Du er ikke en del af plejen, men har en morgen-ADL hos en beboer, der netop er flyttet ind og du er forløbsansvarlig. Kl. 9.30 ringer din kollega ringer til dig, fordi hun observerer, at beboeren i lejlighed 10 hoster en del, da han spiser sin morgenmad. Du ved, at der er en dysfagiproblematik hos beboeren, så du kommer. Du konkluderer, at det kræver nærmere udredning, så du aftaler at spise frokost med beboeren.
Så er det tid til tværfagligt møde med fysioterapeut og sygeplejerske, hvor I drøfter evt. problemstillinger.
Bagefter har du en planlagt træning med en anden beboer, hvor I skal gå en tur i nærområdet – og det ved du at det er beboerens højdepunkt på ugen. Dagen for dig på Bjørnshøj er varierende og du kan arbejde med kvalitetsarbejde og få din faglighed udfordret.
Som ergoterapeut hos os, så er din opgaver bl.a.:
- Udredning af beboere i tæt samarbejde med det tværfaglige team.
- Planlægge og udføre træningsrelaterede ergoterapeutiske indsatser.
- Vurdere behov for samt bestille hjælpemidler og velfærdsteknologiske hjælpemidler
- Understøtte kompetenceudvikling af plejepersonale.
- Arbejde med kvalitetsudvikling på plejehjemmet
Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. P.t. forventes tjenesten
fortrinsvis at være i dagvagt.
Kandidatens profil:
Derfor skal du vælge os:
Plejehjemmet Bjørnshøj er beliggende i Trige, der med sin gårdhave danner rammen og centrum om vores skønneplejehjem. Bjørnshøj rummer 24 lejligheder i et hus i forskudt plan.
Visionen er, at udeliv er en integreret del af livet på plejehjemmet. Det er et ønske fra beboerne at skabe et aktivt og meningsfuldt hverdagsliv. Som ny medarbejder vil du opleve et velfungerende plejehjem, hvor du har mulighed for at bidrage med ideer og få et godt og spændende arbejdsliv.
Vi er et mangfoldigt team, der består af mange forskellige fagligheder, herunder SOSU-hjælpere, -assistenter, fysioterapeut, ernæringsassistenter, pædagog og frivillige, som alle har det mål at skabe et meningsfuldt hverdagsliv for vores beboere.
Vi er en god blanding af medarbejdere med forskellig erfaring, hvilket giver en god dynamik og gode sparringspartnere. Vi tror på, at der skal være plads til alle og det gør os stærke.
Vi er et team, der er i udvikling og vi arbejder på at få skabt struktur og få systematikken ind i vores hverdag. Kom og vær en del af udviklingen!
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 01.06.2025
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Jesper Bech Østerlev Sambleben, forstander på 41 87 32 11 eller jsbo@aarhus.dk
Ansøgning:
Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes.
Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen: onsdag d. 23. april 2025
Afvikling af jobsamtaler: mandag d. 28. april 2025
I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.