Profil #66358

I min rolle som projektleder/-koordinator, er det vigtigt for mig at skabe overblik i arbejdsgange og -processer. Jeg tænker hurtigt og kreativt for at finde en løsning på eksisterende problemer og er ikke bange for at tage fat hhv. arbejde igennem indtil problemet er løst.
Som person er jeg ligetil at omgås med og har let til smil.

Tysk Hollandsk Nederlandsk Kommunikation KU Alumne Kundeservice Support Projektledelse Koordinering Planlægning Kreativ CMS CS  

Opdateret 15. november 2018
Min uddannelse
2011 - 2014

Cand.mag. i Tysk

Københavns Universitet

Cand. Mag. i Tysk med profil i Europæiske Kulturer

Speciale: ”Fra tabu til turisme: En udvikling i fokuseringen på red light-kvarterne i Hamborg og Amsterdam set igennem turistguider fra 1950-1975”
Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: september 2011 - januar 2014
Min erhvervserfaring
2017 - 2018

Projektleder / Kundesupporter

Group Buy ApS

Group Buy driver en række fordelsklubber i Danmark, Sverige og Tyskland. For et fast månedligt beløb, kan man som medlem købe produkter til indkøbspris. Da jeg forlod Group Buy Aps havde virksomheden fordelsklubberne Pluus.dk, Pluus.se, Pluuz.de.
Country Manager Nederland
• Ansvarlig for opstart, lancering og senere drift af webshoppen og evt. andre neder-landske webshops inden for koncernen. Da jeg forlod Group Buy var MyPluus.nl ikke lanceret endnu.
• Kontaktperson for nederlandske samarbejdspartnere, fx transportfirma og beta-lingsudbyder.
• Oversætte webshoppen til nederlandsk, herunder produktoversættelser, virksom-hedsoplysninger samt GDPR-oplysninger og handels- og medlemsbetingelser.
• Sparringspartner for min tyske kollega og læse korrektur på de tilsvarende tyske produkter og dokumenter for den tyske og danske webshop.
Projektleder, -medarbejder og koordinator
• Udsende kundeinformation vedr. bestilling af produkter fra fjernlager, samt skabe overblik over leveringsforsinkelser.
• Projektleder på en FAQ til den danske webshop (d.d. er FAQ’en ikke lanceret), der skulle hjælpe med at håndtere den øgede mængde kundehenvendelser.
• Udvikling og vedligehold af diverse oversigtsark over kundehenvendelser om forsin-kelser og pakkefejl/fejlleveringer til kunden.
• Koordinator mellem firmaets rengøringsfirma og andre leverandører.
• Projektmedarbejder på oprettelsen af fordelsklubben Buuks.dk, herunder udkast til udvælgelsen af materiale til landing-page på Buuks.dk og koordinere med den grafi-ske designer.
• Projektmedarbejder på den tyske webshop, Pluuz.de, herunder oversættelse af pro-dukter til tysk.
Kundesupport
• Kundehenvendelser på e-mail og telefon, på dansk og tysk, samt lejlighedsvise en-gelske henvendelser. Kundehenvendelser drejede sig om medlems- og produkt-spørgsmål samt leveringstider og var primært B2C.
• Modtagelse af returpakker hhv. ombytning af varer til andre produkter.
• Oversættelse og oprettelse af nye produkter, samt at vedligeholde oplysninger om eksisterende produkter.
• Samarbejde med den lageransvarlige om produkter, fx i forhold til forsinkelser eller spørgsmål til produkter.
Ad hoc opgaver
• Lejlighedsvis hjælp med vareplukning og -pakning til kunder.
Resultater:
• Medvirkende til at skabe orden og struktur under en rivende udvikling, herunder udvikling af redskaber til håndtering af kundehenvendelserne, opkaldsstatistik og le-veringsforsinkelser.
• Da firmaet ændrede bestillingsmetode og fik ekstra henvendelser pga. et boom i kø-bet, gjorde mine oversigtsværktøjer og arbejdsindsats en mærkbar forskel fra at væ-re reaktiv til at være proaktiv.
• Derudover fik firmaet igennem mine værktøjer et overblik over fejlpakninger og der-igennem en mulighed for at være mere proaktive på dette felt.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: december 2017 - oktober 2018
2016 - 2017

Selvstændig

Brakë Communications

Brakë Communications var en kommunikationsvirksomhed, der specialiserede sig i forskellige kommunikationsopgaver, herunder kundesupport, oversættelse og korrekturlæsning.
Support Manager (fast konsulent)
Brakë Communications havde en fast kunde, Hunters Video Channel – nu MyOutdoorTV – hvor-igennem jeg var ansat som fast konsulent i stillingen Support Manager. Hunters Video Channel er en medlemsbaseret streamingkanal for jægere og jagt-interesserede. Siden eksisterede på tre sprog hhv. dansk (55% af henvendelserne), tysk (40% af henvendelserne) og engelsk (15% af hen-vendelserne) og kan tilgås fra computer, smart-tv og tablet.
• Ansvarlig for al kundehenvendelse, primært på e-mail og kanalens Facebook-side, samt lejlighedsvise telefonhenvendelser, herunder spørgsmål og tekniske problemer samt spørgsmål om fx jagt, kommende film og potentielle samarbejder.
• Kontaktperson for Hunters Videos tidligere webshop, der solgte dvd’er om jagt - i tæt samarbejde med den pakke- og leveringsansvarlige af webshoppens produkter.
• Samarbejde med kanalchefen, den grafiske designer og manuskriptforfatteren og udførte ad-hoc-oversættelser samt korrekturlæsning af materiale, fx marketingstek-ster og nyhedsbreve og korrekturlæsning af undertekster til en film.
• Samarbejde med Hunters Video Channels tekniske leverandør, der stod for drift og vedligeholdelse af streaming-platformen. Leverandøren var et israelsk firma, hvor både tidsforskel og forståelse af arbejdsgange kunne være en daglig udfordring.
• Ved overdragelse af supporten tilbage til Hunters Video Channel – senere MyOut-doorTV – udarbejdede jeg diverse materialer og manualer i form af svarmanuskript og procesoversigter for kundehenvendelser, forløb og eksisterende sager.
Oversættelse og korrekturlæser
• Korrekturlæsning af en nederlandsk børnebog – d.d. ikke udgivet – samt diverse oversættelses opgaver primært til/fra nederlandsk.
• Oversættelse af produkter og handelsbetingelser for en webshop, der sælger hår-produkter til mænd. Oversættelsen var primært til nederlandsk med enkelte over-sættelser til tysk og engelsk.
Resultater:
• Var med fra lige før lanceringen af streaming-kanalen og havde frie tøjler til at skabe standarden for virksomhedens kundeservice.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: august 2016 - december 2017
2014 - 2016

Office Manager

Mobilis Danmark A/S

Mobilis Danmark A/S er en entreprenør, der har specialiseret sig i bygning af broer og motorvejs-broer, fx Lille Langebro og udvidelsen af Køge Bugt Motorvejen. Firmaet er del af TBI Gruppen, der hører til top 5 entreprenører i Holland. Mobilis Danmark understøttedes af det nederlandske søsterselskab Mobilis med medarbejdere og arbejdskraft, og der var et tæt parløb mellem disse under hele ansættelsen.
Projektmedarbejder
• Ansvarlig for at oversætte firmaets hjemmeside fra nederlandsk til dansk og oprette LinkedIn- og Facebookside. Dette blev gjort i tæt samarbejde med den PR-ansvarlige hos Mobilis (Nederland).
• Læse korrektur af PQ- og tilbudsmateriale samt lejlighedsvis at være ansvarlig for af-levering af materialet.
• Ansvarlig for, at udlånt personale fra Mobilis blev korrekt registreret af de danske myndigheder og dermed havde lovligt ophold i Danmark. Dette blev gjort i tæt sam-arbejde med den HR-ansvarlige i Mobilis og den danske revisor, Redmark.
• Oversætte og vedligeholde medarbejderoplysninger, projektportefølje samt CV’er og certificeringer.
Office Manager, drift
• Ansvarlig for den daglige drift af virksomhedens kontor samt kontaktperson til diver-se leverandører, herunder vicevært, rengøring, planteservice, printer og for medar-bejderboligerne.
• Ansvarlig for indkøb af kontormøbler og -artikler samt at bestille materiale fra leve-randører i Holland, herunder arbejdstøj og visitkort. Derudover ansvarlig for indkøb til kontoret og byggepladser.
• Kontaktperson for danskundervisning for de nederlandske medarbejdere.
• Ansvarlig for klargøring og oprydning af frokost og til møder samt at hente/bringe personale i lufthavnen, herunder booke fly, hotel og biler til medarbejder.
• Udsende et ugentligt, internt nyhedsbrev på nederlandsk og senere engelsk.
Kontorassistent og sekretær
• Ansvarlig for den daglige fakturaregistrering, såvel fysisk som digital.
• Ansvarlig for at oprette nye projekt- og sagsmapper til dokumentation af byggepro-ces, fakturering, mv.
• Referent og udførte ad hoc sekretæropgaver.
Resultater:
• Var med til at starte virksomhedens kontor op. Jeg var med til at strukturere og om-sætte kultur- og sprogforskellen mellem den nederlandske og danske del af virk-somheden.
• Medansvarlig for at virksomheden gik fra at være start-up til at blive driftsbaseret.
Arbejdsområde: Administration
Periode: april 2014 - marts 2016
2012 - 2013

Rejsekonsulent

SlopeTrotter Aps

Rejsekonsulent, Slopetrotter Skitours ApS
Slopetrotter Skitours er et rejsebureau specialiseret i skirejser til Italien, Østrig og Frankrig for primært danske og svenske rejsende.
Rejsekonsulent
• Sammensætte tilbud på skirejser med overnatning og hel-/halvpension på baggrund af kundehenvendelser. Kundehenvendelserne foregik enten via telefon eller e-mail (via kontaktformular), og var på dansk, tysk og svensk.
Projektmedarbejder
• Med til at oversætte og læse korrektur på Slopetrotters tyske projekt: Slopetrotter Skitours Deutschland – projektet blev stoppet efter ca. 6 måneder.
Resultater:
• I min ansættelsesperiode var jeg med til at starte webshoppen op på det tyske mar-ked. I samarbejde med en kollega var jeg ansvarlig for at gøre den tyske webshop tysk-orienteret, så salget kunne appellere til tyske kunder.
• Virksomheden lærte undervejs, at tyskere ikke rejser på skiferie som man kender det fra Danmark, hvorfor projektet i sidste ende blev lukket ned.
Arbejdsområde: Rådgivning & Support
Periode: september 2012 - april 2013
2011 - 2012

Community Manager

MovieStarPlanet

MovieStarPlanet er en webbaseret platform for børn, hvor man spiller igennem en avatar. Spillet eksisterer globalt og har siden min afslutning i 2012 udvidet spillets univers.
Community Manager, Tyskland og Holland
• Som Community Manager var jeg ansvarlig for det tyske og hollandske team af free-lance-medarbejdere og Support Manageren.
• Udarbejde arbejdsskemaer, kontrollere medarbejder-performance og udsende jævnlige team-nyhedsbreve samt afholde teammøder om nye arbejdsprocesser, medarbejder-optimering og teamsparring.
• Sammen med Community Managerne for Danmark/S og Frankrig og Support Mana-geren var jeg med til at fastlægge arbejdsgange og -standarter for firmaets freelance moderatorer og supportere.
• Udarbejde arbejdsredskaber til medarbejderne, fx oversigtsark til konkurrencevin-dere, arbejdsrapportering og supportvejledninger.
• Lejlighedsvise henvendelser til myndigheder, ved mistanke om fx pædofili.
Kundesupport og moderation
• Daglige e-mail henvendelse fra brugere og forældre til brugere samt til tider myn-digheder. Fx: misbrug af kreditkortoplysninger, phising og hacking af brugerprofiler samt mistanke om pædofili.
• Overvågning af brugernes sprogbrug og forsøg på phising igennem brugerhenven-delser. Advarsler og evt. spærre en bruger.
• Ansvarlig for kåring af den ugentlige konkurrencevinder på den tyske og hollandske platform.
Resultater:
• Strømline arbejdsgange for firmaets freelance ansatte, fastlægge arbejdsstandarten både inden for moderationen (forseelsesgrad) og supporten (standardsvar-vejledninger) og hastigheden for udførelsen af moderationen (tickets/time).
• I min ansættelsesperiode gik vi fra at have et lille moderator- og supportteam be-stående af 5 mennesker til at have et team på over 70 mennesker, hvoraf de fleste var ansat på freelance-basis.
• Virksomheden gik i den periode fra at være tilgængelig for Skandinavien over Euro-pa til global i løbet af 15 måneder.
• Fik tydeliggjort spillernes og freelancernes daglige udfordringer for hhv. grafikere og programmører i firmaet.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: januar 2011 - september 2012
Mine kompetencer
Evner
ingen angivet
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk hollandsk tysk
Mine præferencer
Jobtype
alle
Arbejdsområde
alle
Geografi
Storkøbenhavn
Lønønske
34.000 DKK / måned
Kontakt mig!