Kurser, efteruddannelse og andet
Anden uddannelsesinstitution i Danmark
Fagmodulet Digital Markedsføring er et akademifag på 10 ECTS point og hentet fra akademiuddannelsen i International handel og markedsføring.
Jeg opkvalificerede min viden indenfor:
Facebook & sociale medier, hvor jeg lærte at lægge en trin-for-trin social media strategi for virksomheder. Dermed kan jeg udarbejde og eksekvere strategier for virksomheder.
Søgemaskineoptimering (SEO) med fokus på grundig viden om søgemaskineoptimering og at strukturere SEO arbejde trin for trin. Jeg praktiserede SEO med de analyseværktøjer, som blev introduceret på kurset, og kan nu følge med og se den udvikling arbejde med SEO medfører.
I E-mailmarketing lærte jeg hvordan virksomheder kan skabe imponerende resultater med e-mails ved at anvende moderne mail-strategi, fængende overskrifter og e-mail tekster. Jeg lærte om effektive metoder til at skaffe abonnenter og at skrive, så målgruppen åbner og læser de mail, virksomheden sender - og ikke mindst også køber fra dem.
Med Google Adwords lærte jeg at opsætte en kampagner, samt hvordan jeg vedligeholder og optimerer den. Med undervisningen i Google Analytics lærte jeg om tracking af online trafik og at analysere data.
Desuden lærte jeg med Google Analytics hvordan virksomheden opsætter sin Google Analytics optimalt og at analysere og forstå indsamlet data, så virksomheden kan bruge den til at optimere på marketing indsatser.
Med teorier og principper lærte jeg hvad der skal til for at lave en brugervenlig hjemmeside.
For at konverteringsoptimere lærte jeg hvordan man ved brug af A/B splittest får den rette viden der skal til for at konverteringsoptimere hjemmesiden.
Med Content Marketing fik jeg opskriften til succesfuld digital kommunikation med gennemtestede og anerkendte virkemidler..
Cand.ling.merc. i Virksomhedskomm.
Aarhus Universitet
BA i International Kommunikation og Multimedier
Aarhus Universitet
Uddannelsens internationale fokus betyder, at al undervisning foregik på engelsk. Kombineret med et udlandsophold på 5. semester til Karlshochschule International University i Tyskland har jeg opnået gode engelskkundskaber og en solid kulturel forståelse, som gør mig i stand til at varetage job alle steder i verden.
I multimedieproduktion udviklede jeg digital kommunikation og arbejdede med websites, grafik, billedredigering og video-produktion. Sammen med den teoretiske viden er jeg i stand til at arbejde med komplekse designopgaver fra en kommunikativ vinkel.
Hvert semester arbejdede jeg i grupper med opgaver, som er stillet af virksomheder. Det betyder, at vi skal løse konkrete opgaver for en virksomhed, med krav om kombinationen af teoretisk virksomhedkommunikation og praktisk multimedie udvikling. På den måde fik jeg indsigt i og viden om erhvervslivet, og samtidig gav det mig gode muligheder for at teste min teoretiske viden i praksis.
Ud over semester opgaverne blev mange opgaver løst som projektarbejde, som var guld værd til at styrke mit arbejde i multikulturelle teams og udvikle løsninger i samarbejde med forskellige persontyper.