Få opslag som dette inden alle andre

Hæmatologisk ambulatorium søger sygeplejersker

Region Syddanmark


Hæmatologisk ambulatorium søger sygeplejersker.
Vi har brug for dig i Hæmatologisk Ambulatorium, fordi netop du brænder for at skabe sammenhæng i de forskellige patientforløb. Du trives med den grundlæggende sygepleje, men søger også en hverdag, hvor du bruger især den akutte og pallierende del af dit fag.

I ambulatoriet behandler vi patienter med blod-, lymfe- og knoglemarvskræft samt godartede blodsygdomme. Da vi er en afdeling med meget forskningsaktivitet, vil du også være med til at give den nyeste behandling til patienter, som er med i protokollerede forsøg.

Patienterne er tilknyttet afdelingen i lang tid, og derfor får vi som personale ofte et tæt forhold til patienter og pårørende. Det er en givende relation, som kræver noget særligt af dig – både fagligt og personligt. Det er bl.a. det, som gør vores arbejde meningsfyldt og gør, at vi hver dag møder ind til alvorligt syge patienter med overskud og godt humør.
Stemningen i afdelingen er noget, vores patienter ofte påpeger, at de sætter stor pris på. Helt essentielt er det, at du aldrig giver slip på hverken patienter eller pårørende, før det komplette forløb er tilrettelagt, og både patienter og pårørende er velinformerede.

Personalet er delt op i tre teams, der er opdelt efter diagnoser, men som går på tværs ved behov. Som sygeplejerske på Hæmatologisk afdeling er du aldrig alene. Uanset om du er erfaren eller nyuddannet, får du et skræddersyet uddannelsesprogram, så du bliver klædt godt på til opgaven. Vi sikrer grundig introduktion og oplæring gennem mentorordning, individuel tilrettelagt sidemandsoplæring samt fastlagt refleksion. Men overalt vil du møde kolleger, som er interesseret i at lære fra sig, og også gerne tager mod det, som du kommer med.

Det er vigtigt for din overordnede forståelse for patientforløbene, at du ved, hvordan tingene foregår i hele afdelingen, ikke kun i ambulatoriet. Derfor har vi et tæt samarbejde med sengeafsnittet, hvor du arbejder min. 1/3 af dine vagter. Hvordan disse vagter planlægges, aftales med din oversygeplejerske. Du arbejder også hver 4. weekend i sengeafsnittet. Alle oversygeplejersker arbejder på tværs, så du står aldrig uden leder – heller ikke, når du er på udebane.

Afdeling X er en meget social afdeling, og derfor vil det med tiden være en helt naturlig del af dit arbejdsliv, at du også arbejder tæt sammen med kollegaer i sengeafsnittene, fordi vi kender hinanden så godt på tværs.

Du får også:

  • Mulighed for efteruddannelse, hvor du kommer tilbage til afdelingen, når du har afsluttet din uddannelse
  • Rig mulighed for specialefunktioner, da vi har flere nøglepersoner inden for områder som palliation, rehabilitering, seksualitet osv.
  • Mulighed for at deltage i afdelingens mange tværfaglige arbejdsgrupper
  • En spændende hverdag, hvor du varetager kemoterapi, transfusioner og anden medicinsk behandling
  • Et tæt samarbejde med projektsygeplejersker og projektbioanalytikere fra vores forskningsenhed, omkring patienter i protokollerede forsøg
  • Et tæt samarbejde med sengeafsnit, hvor du arbejder min. 1/3 af dine vagter. Hvordan disse vagter planlægges, aftales med din oversygeplejerske. Du arbejder hver 4. weekend i sengeafsnit
  • Et tværfagligt arbejdsmiljø med patienten i centrum. Vi arbejder tæt sammen med afdelingens socialrådgiver, fysioterapeuter, ergoterapeuter, tandplejer, diætist og socialrådgiver.

Er du allerede nu interesseret og nysgerrig, så kontakt meget gerne konstitueret oversygeplejerske Majbrit Nielsen på tlf.21829061 for mere information. Du er også meget velkommen til at besøge os i ambulatoriet og få en kop kaffe eller the.

Læs mere om afdeling X:

Kompetenceprofil for sygeplejersker
Værdibogen
Se afdelingens LindkedIn-profil
Se afdelingens Facebook-profil
Se og hør medarbejdere udtale sig om det at være ansat på afdeling X på Youtube

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst mellem DSR og Regionernes lønnings- og takstnævn og er omfattet af lokal løndannelse.

Ansøgningsfrist d. 21.7 2026 Samtaler forventes afholdt d. 28.7 2026.

Stillingen er ledig snarest muligt eller senest pr. 1 september 2026.

Afdeling: Hæmatologisk Afdeling X Odense

Stillingsbetegnelse: Sygeplejerske

Arbejdstid: 37

Arbejdssted: Odense

Ansøgningsfrist: d. 21. juli 2026



gem
husk frist
print
send til mig
Ansøgningsfrist d. 21.07.2026
Geografiske områder

Jobsøgerinteresse

Hvor meget interesse vækker opslaget hos de jobsøgende? Log ind og se, hvor populært opslaget er.


Øg dine chancer for at blive set - angiv i din ansøgning, at du har set opslaget i Nyuddannet.dk

Ansøg
Se jobkategorier i opslaget Se flere lignende opslag
Få opslag som dette inden alle andre


Region Syddanmark

Hovedkontor: Damhaven 12, 7100 Vejle

Region Syddanmarks hovedopgave er at drive det syddanske sygehusvæsen, psykiatriske og sociale institutioner og skabe vækst og gode rammer for vores borgere og erhvervslivet. Selvom størstedelen af medarbejderne arbejder i hvide kitler på sygehusene, har vi mange spændende stillinger inden for IT, planlægning, indkøb, jura, statistik, HR, geologi og meget mere. Vi ansætter både erfarne medarbejdere, nyuddannede og studerende. Vi har fx gavn af den nyeste viden, for at vi kan udvikle os. Derfor samarbejder vi med studerende på en lang række områder – fx i form af praktikpladser, studiejobs eller projektskrivning.

Vi accepterer IKKE uopfordrede jobansøgninger.
Vi ansætter jævnligt praktikanter

Mere info om virksomheden

Virksomhedsprofil Talentefterspørgsel Alle aktuelle job


https://nyuddannet.dk/job/3069695//
Karriereprofil i Jobbanken
Opret karriereprofil: Automatiser din jobsøgning med jobagenter, få adgang til nyeste job før andre og bliv synlig for arbejdsgivere med en talentprofil.