Jeg er særlig interesseret i, hvorledes forretningskravene kan imødekommes i sammensætning med brugerbehov i en IT løsning, kommunikation og design.
Jeg finder denne kobling spændende ift. At forstå information- og kommunikationsteknologi området for at støtte dem som benytter teknologien i privaten og arbejdslivet
datalogiske tilgange i beskæftigelse med brugen af digitale informations- og kommunikationsteknologier inden for kommunikation, samarbejde og innovation. Studiet giver viden om anvendelser og implementering af it som led i produkt- og forretningsudvikling inden for organisationer. Studiet giver også praktiske færdigheder i projektledelse, konceptudvikling og innovation samt i data mining og datavisualisering i forbindelse med empiriske undersøgelser af kommunikation i it-netværk. Målet er at videreudvikle kompetencer til at formidle og forbedre samarbejdet mellem forskellige faggrupper i organisationer, og til at indgå i organisationers udvikling af nye forretningsprocesser, varer og tjenesteydelser. Studiet kvalificerer til beskæftigelse i analyse, design og ledelse af it-innovationsprocesser.
Uddannelsesområde:
Sprog, Media & Kommunikation
Periode:
september 2017
-
juni 2019
2014
-
2017
BA i International Multimedia and Communication
Københavns Universitet
Kommunikation og it integrerer datalogi og medievidenskab i brugen af digitale informations- og menneskelig kommunikationsteknologier inden for kommunikation, samarbejde og innovation. Studiet giver systematisk viden om computeres og computernetværks opbygning, virkemåde og sociale anvendelser. Uddannelsen træner færdigheder i at analysere de kommunikationsprocesser og –problemer, der er forbundet med implementering og brug af it i arbejds- og hverdagslivet. Jeg lærte at udarbejde kritiske analyser af muligheder og konsekvenser af it-baseret kommunikation og innovation ud fra organisatoriske, kulturelle og samfundsmæssige hensyn. Studiet giver desuden praktiske færdigheder i programmering, kravspecificering og design samt i at planlægge og gennemføre empiriske undersøgelser af kommunikation og mediebrug ift. at fungere som brobygger i erhvervslivet mellem brugere, udviklere, beslutningstagere og andre interessenter i relation til it.
Eksponent designer, rådgiver og udvikler digitale løsninger til blandt andet websteder, webbaserede forretningssystemer og apps gennem agile projektmetoder. Hvor jeg blandet andet arbejdede med:
Kortlægning af forretnings- og brugerbehov gennem workshops.
Wireframning og brugertesting af løsningsdesign.
Håndtering af kunderelationer inkl. formulering af scope for udviklingsanmodninger og koordinering med programmørerne.
Udbytte: Forståelse af arbejdet med agil projektledelse (Scrum & Kanban) og rollen som projektleder.
I Kommunikationsafdeling i Webteamet står I kommunikationsafdelingen i Fællesadministrationen arbejdede jeg med alle de digitale og kommunikative løsningssystemer på det administrative niveau, hvilket betyder at vi skabte governance og løsninger til hele universitetet på tværs af fakulteternes fagområder. Mine opgver inkluderede:
Redigering og udvikling af hjemmesider, intranet, CMS og andre kanaler.
Forfatte digitalt og kommunikativt indhold.
Udformede KPI’er, wireframes og brugertestede det nye intranet og app.
Planlægning og afholdelse af arrangementer og workshops.
Brugertest og brugerundersøgelser af udviklingsprojekter.
Websupport og vejledning af kollegaer.
Udarbejdet data og statistikker fra KU's sider, app (myUCPH), nyheder m.v.
Udbytte: Ansvarlig for kommunikationen og supporten omkring det nye intranet på tværs af interessenter.
Jeg har arbejdet som teacher assistant for bachelor studerende på datalogi uddannelsen i kurset Udvikling af Informations Systemer:
Underviste i systemudvikling, projektstyring og empirisk dataindsamling for at skabe IT-løsninger.
Tilrettelæggelse af undervisning og kursusmateriale.
Rettede opgaver og vejledte projekter.
Samarbejde og evaluering med undervisere og andre TAs.
Udbytte: Ledende rolle i omlægning af kursets format for fikse det nye Kursus’ problematikker ift. de studerendes behov.
Gennem flere år på Blovstrød kro fik jeg opbygget fortrolighed med opgaverne som tjener, og samarbejdet det kræver for at få en restaurant til at fungere. Vi fik arbejdet som et team for at sikre koordineringen omkring opgaverne på restauranten spillede, så gæsterne som kom ud for at spise og hygge sig fik den bedste oplevelse. Jeg fik større ansvar og opgaver gennem årene, hvor jeg blandt andet oplærte flere af mine kollegaer, men mine primære opgaver som tjener var:
Postvæsnet foretog ændringer i opgaverne og systemet, derfor var jeg gennem mange forskellige ruter og fremgangsmåder, hvilket gav mig træning i at arbejde struktureret og være god til at tilpasse mine arbejdsprocesser løbende.