Cand.pæd. i pædagogisk antropologi
Danmarks Pædagogiske Universitet - DPU
Afsluttende speciale: "Det sociale højskoleliv på en tropisk ø". Baseret på tre måneders etnografisk feltarbejde undersøgte jeg det sociale højskoleliv på tre niveauer: elevniveau, lærerniveau & højskolens relation til 'den lokale kultur'. Specialet berører tematikker såsom forpligtende fællesskab, inklusion/eksklusionsprocesser, kulturmøde, stereotypificeringer og og fordomme om 'Afrika', turisme, arbejdsmiljø/privatliv, lærer-elev relation, kollektiv ledelse, alkoholkultur blandt unge mm.
Pædagog
Københavns Professionshøjskole
Afsluttende bachelor: "Køn i dagtilbud". Undersøgelse af forskellige kønsforståelser og måder at praktiksere køn på. Bachelorprojektet berørte tematikker såsom sproglige kategoriseringer, opretholdelse af stereotype normer til børns køn, køn i globalt perspektiv, køn i fysiske rammer, køn i historisk perspektiv, køn i personalegruppe.
Praktik: to danske vuggestuer, og en pre-school i Filippinerne i seks måneder. Sidstnævnte undersøgte jeg praksis i en anden kontekst, på tværs af samfund, kulturelle og sociale forhold. Jeg undersøgte vilkår, handlinger, værdier, perspektiver og relationer, samtidig med at jeg satte forskellige projekter og forandringsprocesser i gang.