BA i Sociologi
Københavns Universitet
Generelt har omdrejningspunktet for det meste af det sociologiske analysearbejde, jeg har foretaget, været børn og unge, skoleliv, fritidsliv, hverdagsliv og tværfaglige samarbejder omkring børn og unge med særlige behov.
Desuden har jeg udført et case-studie for VR-platformen Konfront.io samt udført en (betalt) kvalitativ evaluering for en kommunal fritids-, ungdoms- og aktivitetsklub.
Frivilligt har jeg (og er stadig engageret i):
1. Dansk Designcenter og Rockwoolfondens "Tænk hvis vi"-initiativ om at skabe en fremtid, hvor færre unge mistrives, https://rockwoolfonden.dk/initiativ/taenk-hvis-vi/, som har udmøntet sig i fremtidsscenariet "Vorby".
2. "Skole hvor går du hen?"-initiativer associeret med Fish Tank Social Hub i København.
Desuden har jeg kompetencer i:
1. Projektledelse (tog det som fag på studiet over et semester)
2. Metodologi og undersøgelsesdesign med en forkærlighed for pædagogisk og socialpædagogisk praksisforskning i alle dets afskygninger, og som jeg har et 12-tal i.
3. Kvalitative metoder, som er min store styrke og interesse, og som jeg primært har 10-taller i.
4. Kvantitative metoder og databehandling i STATA. Jeg synes godt om kvant og har en god matematisk forståelse (fik 12 og 10 på KVUC). Men der er altid plads til styrkelse af mine kompetencer og evner inden for dette felt.
5. Forsknings- og teoribaserede analyser af komplekse og mangefacetterede problemstillinger relateret til organisations-, fagligheds- og vidensudfordringer i folkeskolen og dagtilbud, udfordringer i tværfaglige og tværsektorielle samarbejder i socialt og pædagogisk arbejde, inddragelsesprocesser, udviklingsprocesser og stakeholder management.
6. Desuden har jeg indgående viden om børn, unge og voksne med særlige behov i form af bl.a. funktionsnedsættelser samt indgående viden om børn, unge og voksne i sårbare og udsatte livssituationer. Samt en særlig interesse for emotionssociologi og hverdagssociologi.
Jeg er praktisk-pædagogisk funderet og har en helt særlig interesse i at omsætte teori og metode til innovative løsninger, der også er gangbare i virkelighedens verden. Her er min kommunikations- og journalistbaggrund et markant aktiv, da jeg har mødt og samarbejdet med så sindssygt mange forskellige mennesker fra "all walks of life" og er vant til at kommunikere med alt fra ledelser på alle niveauer over ingeniører, lærere og pædagoger til HR-medarbejdere, embedsmænd, politikere, journalister osv.
Kurser, efteruddannelse og andet
Anden uddannelsesinstitution i Danmark
Praktiske kompetencer i:
Kurser, efteruddannelse og andet
Anden uddannelsesinstitution i udlandet
Her blev vi bl.a. introduceret til praktiske ledelsesværktøjer, der kan hjælpe med at:
Kurser, efteruddannelse og andet
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole - DMJX
Herunder blev vi introduceret til praktiske værktøjer, der kan hjælpe med at:
Professionsbachelor, Journalistik
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole - DMJX
Min hovedopgave var et "constructive journalism"-inspireret magasinkoncept, der havde til hensigt at bygge bro mellem unge fra forskellige baggrunde i folkeskolen.
Den primære målgruppe for konceptet var unge i 8. og 9. klasse.
Censors feedback: "Du er nok en af de mest kreative bladsmørere, jeg nogensinde har mødt. Og det der koncept skulle du seriøst overveje at arbejde videre med sammen med nogle andre og gå ud og sælge til folkeskoler".
På studiet opnåede jeg desuden kompetencer inden for:
OBS! Interviewteknikker har jeg skærpet og forbedret betydeligt ved at studere sociologi, og jeg eksperimenterer p.t. med at kombinere kvalitative (og teoretisk inspirerede) interviewteknikker med journalistiske interviewteknikker, og jeg har erfaret, at denne kombi kan indfange noget helt andet og mere nuanceret, end det man indfanger med rene journalistiske teknikker.
Udvekslingsophold
Udlandet - Videregående Uddannelse
A+ fik jeg i to af de tre fag, jeg studerede, det sidste fag fik jeg B+ i.
Artikelproduktioner:
1. En længere "constructive journalism"-inspireret artikel, som havde til formål at foreslå, hvordan man kan hjælpe unge mænd af maoribaggrund med at bryde en ond cirkel af kriminalitet. Jeg lavede i den forbindelse et to uger langt etnografisk inspireret feltarbejde i et virkelig succesfuldt og holistisk fokuseret teaterprojekt, som jeg fik meget stor ros for af mine undervisere på DMJX og af projektet selv.
2. Videnskabeligt inspireret, men primært journalistisk essay om integrationsbegrebet i hhv. Danmark og New Zealand. Jeg interviewede i den forbindelse somaliske og malaysiske immigranter og efterkommere bosat i New Zealand om deres følelse af tilhørsforhold til New Zealand. Mine fund indikerede, at der er en markant forskellig forståelse af integration i de to lande. I Danmark handler integration i højere grad om, at tilflyttere og immigranter skal assimilere sig og passe ind i "kollektivet Danmark", mens integration i New Zealand handler mere om, at både de enkelte institutioner og immigranter skal tilpasse sig hinanden. Der er således fokus på, at integration er noget, alle har ansvar for i New Zealand, og landet har desuden en officiel bikulturel politik, hvor maori-kultur og "europæisk/immigrantkultur" officielt er ligestillede på mange forskellige niveauer.
Under udvekslingsopholdet, som fandt sted på 8. semester af DMJX, opnåede jeg desuden kompetencer og særlig viden inden for: